Wednesday, August 12, 2009

IM NOT A good Baby SITTER.....

sib baek x cirit birit die 2......

kak ngah bagi aku jage anak die untuk tempoh yang agak singkat iaitu 1 ari....

rase cam babysitter berjayo la..sobab aku mmpu jage budak 2...dengan baek sampai ngahhari...

die berak..aku tukar lampin...die lapa aku bg susu....susu??ye..susu....

tp..aku pelik sebab...susu die minum msti x abes....minum separuh jer...pas 2...siap wat suare..UWEEKK...biler aku sua kan susu 2 untuk budak kecik 2 abeskan...

"eemm..." adek xnak..mak ndak tolan...(dengan lahapnyer..aku abeskan susu budak 2)...

sambil berkate.."ape la adeq nie...sodap nie susu nie...bak mak ndak yo la tolan ha..."disamping adeq wat muko loyo tgk aku minum susu 2...

(mase 2 adek baru umo 6bulan,sekarang pon 6 bulan gak)

lalu dengan konfiden da bg susu kat die...aku pon tidokan die...die pon tdo....tp..bile da agak ptg...die malallak macam org kebuloq...mak aku try suh die tdo..."x maun deh doh" kate omak....


aku pon..buai...die tgk aku..die nangis...apo lak budak nie....hampir sejam die meraung...bg susu x nak....last2 die tdo sebab keletihan....


ptg kul 6..kak ngah tpon..."wei kak ndak..amik den kek bahau...den da sampai da nie"....aku start kete....trus menuju ke bahau..amik kak ngah....

"anak den cam mano???pengsan x dio ko kojo an???...(hampeh x ayat eh??bukan nak tq org jago anak dio...siap perli2 laie)

lu tgk sendiri la...wa layan cam princess tau x!!!

sampai umah...tetibe emak tarik telinge den sambil berkate" bangang boto la ko nie....patut la meraung separuh mati budak 2......"

"eh mak..pehal lak mak nie......"

"org bagi minum susu ni".....

"yang ekau poie bagi budak tu minum susu yang nie...apo hal eh".......

lalu aku terus mendapatkan budak kocik 2...sambil memelok dan menciomnyer...sambil memohon maaf....tp...budak kecik...die hanye ketawer....dan aku...serase mahu menangis....

apo lak adeq x koba kek mak ndak susu adeq ado ateh mejo...yang kek dapo 2 ..adalah susu omak adeq....adus....moral er...tanyo omak budak 2 betol2 apo yang diperlukan oleh bayi tersebot..jagan maen tinggal yo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2 comments:

faqhrule said...

patutlah tejelueh budak tu..
mak ndak nak susuuuuuuuuuu....
hahahaha

bibie_suke_sukun said...

susu topong la!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!